Forfatterskolen for unge i Holbæk

Caroline Ørsum, underviser

Caroline Ørsum debuterede som forfatter som 24-årig i 2009 med ungdomsromanen ”Hovedet i skyerne”. Hun har udgivet mere end 20 bøger for børn og især unge siden da, senest bl.a. romanerne ”Wiki over Miss Elises elendige liv” (2018), ”Afstanden mellem dig og mig” (2020) og ”Det eneste jeg ønsker mig” (2021). Hun holder desuden foredrag og underviser i skrivning på blandt andet biblioteker og skoler.

Gæstelærer: Anne-Marie Donslund, der er forfatter og leder af Forfatterskolen for unge, kommer som gæstelærer tre gange i løbet af efteråret.

Inge Duelund Nielsen, underviser

Inge Duelund Nielsen er uddannet fra Forfatterskolen for Børnelitteratur og debuterede i 2013 med romanen Man kan jo ikke tage sig af alting. Siden har hun udgivet 20 bøger for især børn. Nannas nathistorier var nomineret til Kulturministers forfatterpris for børnelitteratur, Claras bog vandt i 2021 Kommunernes Forening for Pædagogiske Læringscentres forfatterpris. Senest er udkommet MurmellemruM – en roman om astronomi og tidslommer og Hvis det bliver mørkt, en billedfortælling for børn og voksne om at ældes og død.

Tid og sted:

Torsdag eftermiddage kl. 16.00-18.00 på Holbæk Bibliotek, Nygade 9-13, 4300 Holbæk.

Spørgsmål

Bibliotekets kontaktperson er