Forfatterskolen for unge i Ringsted

Palle Schmidt, underviser

Palle Schmidt er forfatter, illustrator og tegneserietegner. Han debuterede med tegneserien De lange næsers nat i 1999 og har siden udgivet et væld af titler i forskellige genrer. I 2012 tog han en Master Class på Den Danske Filmskole, og i dag står han også for podcastserien Plotcast, hvor han interviewer forfattere om det at skrive. Han er desuden ophavsmand til kurset Tegneserieskolen, der også er at finde på YouTube.

Palle er hovedunderviser på forfatterskolen i Ringsted.

Ditte Wiese, underviser

Ditte Wiese skriver ungdomslitteratur. Hun har været nomineret til flere priser og vandt i 2020 Mofibo Awards for bedste ungdomsbog. Sideløbende holder hun foredrag og underviser i at skrive fiktion, blandt andet på Brønderslev Forfatterskole. Hun skriver også på et tv-manuskript og er uddannet inden for kommunikation og markedsføring. Hun har blandt andet arbejdet på ungdomsuddannelser og med den største af alle historier for menneskeheden: da asteroiden slog ned i Jorden for 66 mio. år siden og gjorde det af med dinosaurerne.

Tid og sted:

Onsdag kl. 15.00 til 18.00 på Ringsted Bibliotek.

Første gang er 20. september 2023.

Spørgsmål

Malene Køhler-Johansen mkj@ringsted.dk